12 Juli - I'm only gonna break you heart

Hallojsan,
Vad ska man hitta på idag då? Sitter i pyjamas och har inget o göra. Eller jo det har jag, ska hänga tvätt som mamma sa åt mig. Men iallafall, efter det? Hehe, får komma på något.
Jag kom på en till grej. Jag skrev ju "bookdiary" för ett tag sedan. Tänkte bara säga att när jag får tid, ska jag skriva om resten av böckerna och sedan om de fyra jag håller på att läsa i nu. Jag håller på att läsa 'Ljudet av ditt hjärta' (för typ fjärde/femte gången eller nåt för de böckerna är så bra<3), 'Twilightsagan, den officiella illustrerade guiden' (för att den är bra och man förstår så mycket mer av Twilightsagan), 'Piraternas fånge' och 'Martina-koden'. Men typ Martina-koden läser jag bara för att det är mammas, och jag hade inget att göra när jag var i Alsarp. Den är inte så rolig, men struntsamma. Piraternas fånge läser jag för att det är min storebror Daniels, och han fick den i julklapp, och jag tyckte den lät intressant. Den handlar typ om en fiskarflicka som heter Lilly och bor i "Englands sista tio län". Det är år 2216, alltså i framtiden. Då det mesta av världen har blivit översvämmat med vatten på grund av klimatförändringarna. All teknik och alla datorer är glömda. Jag har inte kommit så långt ännu, men man får också följa en piratpojke Zeph. Han är en av piraternas barn och piraterna är alltså Lillys och alla andras fiender. Men de träffas tror jag, och sen ska de försöka förhindra så det inte startas ett krig mellan deras folk för att piraterna har kidnappat premiärministerns dotter Alexandra. Jag tror det är ungefär så. Jag tycker det är kul att läsa olika böcker ungefär samtidigt. Fast det har både fördelar o nackdelar. Men man kan typ välja att läsa den man tycker är bäst oftare för att den är bättre eller så, hehe. Jag läser inte alltid i någon bok heller, det är olika lixom. Jag läser oftast innan jag ska sova, det blir nästan en vana när man är hemma, haha. Så därför vet jag inte alltid redigt när jag somnar.. Alla böcker jag håller på att läsa just nu är antingen mina eller min familjs. Här kommer bilder på de böckerna jag läser bara föra att jag inte har något annat o göra. x)

Denna har jag i pocket.


Inbunden.


Pocket.


Inbunden.


Love, Fela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0