11/14 Augusti - Cookies and cheese

HI GUYS!
Nu blir det ett låångt inlägg. Så håll i hatten!
Idag är det torsdag, and guess what? Jag är hemma igen! Hann tyvärr inte skriva att jag skulle åka förra veckan.
Jag, Linnéa, mamma och pappa åkte till Norrköping på lördagen till ett par släktingar. Med andra ord 2 st släktingar. En av dom är ingift i min mammas släkt så det är därför vi känner dom. När vi kom dit så ställde vi upp vår husvagn utanför en ett koloniställe som heter Fyrby där vår släkting har en liten stuga.
Vi åt mat, och fikade och Ulla spådde oss, väldigt duktig!

Sen dagen efter åkte vi vidare till Stockholm och där bodde vi på en camping i Bredäng som är en förort till Sthlm. 1 mil ifrån ungefär. Så där var vi i gamla stan och lite annat. Sen i tisdags gick vi på Allsång på skansen! Jättekul o häftigt var det live!
Det var jättekul att vara i Stockholm och åka runt o titta. Mysigt, och jag fick känslan av USA när vi gick i en allé nere vid ett stort muséeum, tror det var Historiska. Tog kort på det tror jag.. väldigt fint, det såg ut som ett slott! Kommer inte glömma när vi kom ut från skansen och möttes av en gubbe som stod och spelade trumpet i den där allén jag pratade om. Det hördes nästan enda upp till Solliden, hehe.

På allsången hann vi få sittplatser och vi höll dom platserna från klockan 3 eller nåt, till klockan 8 då det började på kvällen. Det var segt att sitta där, men vi turades om att gå upp och gå lite, hehe. Lena Philipsson var jättebra live, och Peter Björn and John var också väldigt bra! Sven-Ingvars körde sitt race o såklart var dom duktiga med! Hehe, Måns såg ut precis som på TVn, men allt var mycket mindre än det ser ut på Tvn tycker jag hehe. Det var typ en resturang bakom sittplatserna och ståplatserna som jag aldrig lagt märke till innan på Tv.

Här kommer bilder från 'resan'!

 

Foto i Ullas kolonistuga


Väldigt mysigt var det


Dagen efter Norrköping åkte vi till Stockholm. Fina fontäner!


Kungliga slottet gick vi förbi o tittade på


Gamla stan..


Satt och väntade jättelänge för att ha sittplatser när programmet väl började


Mamma och jag är glada efter lång väntan, hehe


Kunde inte zooma in så långt, men här fick jag till det precis när han headbangade eller vad man säger ;)


Lena PH brukar jag inte lyssna på, men hon var grym live, och är väldigt duktig på att sjunga


Suddig bild på söta Måns, men är glad för att det är jag som äger bilden på honom, hahaha just joking


Peter Björn and John var redigt bra


Fin utsikt från Skansen och Solliden! (Kan ju påpeka att vår bil stod ungefär bakom den kyrkan där borta..)


Där var lite bilder från resan! Har måånga fler, men tar lång tid att ladda upp så det får bli nån mer gång! :D
Resan var jätterolig, men jag är glad att jag bor i Vimmerby.. Allt är så lugnt här, hihi.

-F-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0